#MittHofors – #MittTorsåker

Det är ingen ny och omvälvande idé, snarare ett experiment i hur vi Hoforsbor utan att anstränga oss kan marknadsföra vår kommun. Många av oss använder verktyg som sociala medier. Facebook, Instagram, Twitter och Gud vet vad det finns mer. Men det gemensamma med alla dessa verktyg är de så kallade ”Hashtags” man kan märka sina inlägg eller bilder med. Symbolen # som föregår en text blir ett sökbart begrepp.

#MittHofors

#MittTorsåker

Skulle inte vi alla nyttjare av dessa verktyg kunna göra ett litet experiment?

Vi tar en varsin eller flera bilder från vår vardag eller från vår fritid, där det fina med kommunen lyfts fram, På det sättet skulle vi i längden helt utan kostnad kunna visa omvärlden hur vi bor och vad som finns att göra här i vår kommun. Exempel:

V1

Gamla kallbadhuset i Hofors. En gång aktivt område med vattenpolo och hopp från höga höjder. Idag vackert strövområde med gratis fiske för alla barn och ungdomar #MittHofors

V2

Hofors kyrka invigd 1962. I dopfunten finns en silverskål, designad av Folke Arnström. På altaret står ett silverkors från 1962, som bekostats av gåvor från församlingen. Silvervaserna på altaret är tillverkade av Martin Olsson och skänkta av dåvarande chefen för SKF:s bruk, Ivar Bohm med hustru. Altarljusstakarna är smidda av Gösta Holmqvist och bekostades av Club Lions i Hofors. #MittHofors

 

Motiven och platserna kan vara precis vad som helst. Lilla Sparköp, Hoforshallen, från golfrundan eller mitt i slalombacken och sittandes på läktaren i ishallen. En grillkorv från strandhugg i Edsken, en liten abborre på Storgösken eller busshållplatsen på Storgatan en tidig morgon. Ja ni förstår liksom. Bara det sprids via de sociala medierna och märks upp med #MittHofors eller #MittTorsåker. Viktigast av allt är att vi pratar med våra vänner och bekanta om det och sprider budskapet att vi alla kan göra en insats med en mobiltelefon och på några få sekunder. Värt att testa?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *