Hofors Platsvarumärke

Äntligen presenterades det nya platsvarumärket för Hofors kommun officiellt. Entré Hofors lade idag ut nyheten på sin hemsida.

Platsvarumärket för Hofors kommun är en beskrivning och en bild av hur vår kommun uppfattas av omvärlden och av oss själva. Platsvarumärket är alltså summan av allas förväntningar. Oavsett om det är barnomsorg, lokaltrafik, miljö, natur eller bästa pizzan vid raststoppet.
Ingen äger ensam ett platsvarumärke. För att ha rätt att använda det har man en skyldighet att samverka med de andra aktörerna på platsen. Det löfte som utlovas om platsen är upp till många att infria. Företag, offentlig verksamhet, invånare, besökare, organisationer – alla måste kommunicera samma bild och kunna identifiera sig med platsens värde för att platsvarumärket skall bli starkt och visa Hofors kommuns rätta ansikte för omvärlden.”

Platsvarumärke

Givetvis kommer det väcka känslor, en del vill behålla det traditionella kommunvapnet, andra kommer ha åsikter om typsnitt och utförande, men det här tror jag verkligen kommer bli mycket mycket bra. Det är genomtänkt och använt på rätt sätt den vision utvecklingsgruppen haft i tankarna.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *