Hofors Kräver Bättre Service Av Post & Paket

Jag hyser faktiskt inga större förhoppningar att kommunens protest mot Postnords behandling av våra (och många andra kommuners) brev och paket magiskt skall rätta till sig, men helt klart är det bra att man nu tar tag i eländet. Kommunen meddelar nu visa sin hemsida att man tar krafttag för att rätta till bekymren:

Onsdag 18 maj 2016, har representanter från Hofors kommun träffat PostNords regionsansvariga Katarina Sörman, för att diskutera de problem som varit med postleveranser sedan flytten av postkontoret från Hofors för två år sedan. 

– Det var ett bra möte och nu arbetar vi framåt för att tillsammans se till att det blir bra, säger Marie-Louise Dangardt, kommunalråd i Hofors kommun.
Sedan drygt två år tillbaka har Hofors inte längre något postkontor och enligt Marie-Louise Dangart har försämringen varit märkbar.
– Det har blivit en försämring dels för kommunen men även för privatpersoner och företag. Det här var vi tvungna att göra något åt och därför hörde vi av oss till Post och telestyrelsen (se filer längst ner i texten) för att få besked om vad man tänker göra åt problemen som uppstått.

Skrivelse till PTS

Svar PTS

Vi får hoppas att det faktiskt ger ett bättre resultat och inte en massa tomma löften om att se över hantering och organisationsbekymmer bara för att bli den berömda tummetotten från PTS sida.

Vi kan även lägga till på önskelistan att vi vill ha en bank eller annan instutition som klarar av att hantera kontanter i kommunen. Banktjänster är något annat många invånare beklagar sig över och vill se en förändring av.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *