En Skitsak, Fast Kanske Ändå Inte

Det var ett tag sedan som ”jag själv” nyttjade hundrastgården på Västerhöjden, främst för att mina vardagsrutiner med hundarna förändrats och vi numera spatserar omkring på andra områden. Dock fick jag ett meddelande att det kanske var dags att lyfta frågan om skötseln och hundägarnas ansvar i inhägnaden.

 

För det första är det en lekhage för hundarna och dom skall vara välrastade innan man släpper in dom och om det skulle hända en ”olycka ” så plockar man upp efter sig nu sitter folk från hela hofors o åker dit med sina hundar och rastar sina hundar och det är ju inte det som är tänkt med en sån lekgård

 

Denna morgon så besökte jag ändå området för att se hur det såg ut. Det var allt annat än snyggt kan jag säga. Överallt ligger det stora högar av det här.

Förvisso är det ju ytterst Hoforshus personal som får ta hand om det, trots att det sitter både kvarlämnade hundbajspåsar och finns en bra placerad behållare för att kasta skiten i vid in och utgången. Det som dock fångade mitt intresse vid besöket är skylten som suttit där ett par år nu.

Instruktionen är vänligt tydlig. Men vad gör egentligen Pluto på skylten tillsammans med Hoforshus ABs logga och namn? Nyfikenheten kunde inte stillas där. Vid hemkomsten så kikade jag runt lite på nätet och fann att Disney tar sina figurer på fullaste allvar.

När det gäller världskända varumärken som just Disney, Coca Cola, Pepsi mfl, så låg det en tanke någonstans i bakgrunden att jag läst en artikel om hur de har hela divisioner med hungriga advokater och jurister som rycker ut i krig när det skett något otillbörligt. Jag hittade på den igen efter lite letande. Handlar inte så mycket om själva juridiken kring varumärket, men tittar man på topplistan av vad deras advokater tjänar så kan man dra sina egna slutsatser hur effektiva de är. Alan Braverman drog in strax över 7 miljoner dollar.

 

Det hela blir ju med denna information mycket intressant. Så intressant att det plötsligt kan bli en internationell konflikt. Jag drar mig till minnes att Volvo (som ni vet bildades i just Hofors)under 90-talet var indragen i en namntvist med en sexklubb någonstans i Asien som använde just Volvos namn som sitt eget. Exakta omständigheterna kring detta kommer jag tyvärr inte ihåg, men att bolaget inte ville bli förknippat med sex är kanske begripligt.

 

Vidare så fick jag runt 20-talet mejl för en tid sedan från just Asien, där ett domänregistreringsföretag hävdade att ett exportbolag skulle registrera namnet ”Hoforspartiet” och använda det i sin verksamhet. Naturligtvis någon form av utpressning och jag bad dem sköta sina egna affärer, fast på ett mindre snällt sätt.

Jag ansåg att Hoforspartiet.se fyller sin funktion och inte mer. Sen står det lurendrejarna fritt att regga och betala för de andra domänerna och fylla dem med vad de vill. I värsta fall kan det ju bli djursex, barnpornografi eller något annat bedrövligt skit som då kommer att kopplas samman med Hoforspartiet vid webbsökningar. Vi tar den risken eftersom vi bara arbetar lokalt och jag tror människor är normalt funtade och vet vad vi gör och inte gör.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *