Spårtaxi Für Alles

Efter tips sitter jag och slötittar i ”Korpögat” och som i första hand rapporterar från Torsåker. Där dyker en gammal bekant upp i ett reportage. Jan Bornestig. Han ger bort cyklar i julklapp.

untitled

Själv tänker jag på ett citat i föregående inlägg:

Nej vi kan fortfarande bli ett centrum för spårtaxiutveckling, säger kommunalrådet Marie-Louise Dangardt.”

Med alla tokerier jag sett på sistone kanske det planeras en varsin spårtaxi som andra redskap. Säger som Obama jag ”Yes we can!!”

6 thoughts on “Spårtaxi Für Alles

  1. Få en cykel? Dom stjäls väl bäst. Och utforska sin nya hemort gör dom väl bäst när dom fått sitt drömjobb ”taxikortet”.:=)

  2. I Köpenhamn finns det lånecyklar lite här och var och man undrar om det sänkt antalet stulna cyklar i staden. Kunde ju vara en bra idé för samtliga orter att köpa in cyklar som får användas fritt 😉

  3. Det där med spårtaxi har gått mig förbi tills helt nyligen (rel nyinflyttad)
    roligt men givetvis orealistiskt. Det är alldeles för få som åker med TIB och en del av de få bor i R-holm (som jag) och kan gott ta en promenad.
    Inte skulle en spårtaxi kunna förändra den situationen nämnvärt, folk skulle åka spårtaxi till stationen och tillbaka, som dagsutflykt.
    Det skulle då gå att sälja pizza vid stationen också.
    Priserna på hus i R-holm skulle väl öka något vilket vore bra för mig.
    Nej allt som behövs är fler bussar, gärna av mindre typ, även en terränggående för bistra tider.
    Men jag antar att man ältat allt detta länge?
    Att göra en extra slinga på järnvägen tillsammans med Banverket är väl orealistiskt antar jag trots att det redan finns industrispår.
    Varför kan inte en motorvagn gå tor på det spåret förresten?

  4. Vill förtydliga att ”fler bussar” (och mindre i stället) kan motiveras av att tågen ofta är försenade och att bussen inte alltid kan vänta. Sen skulle det kunna bli lite folkliv vid stationen om man ordnar lite annat också. Nye ägaren är säkert samarbetsvillig.
    Jag har själv ägt en tågstation, dock var där ingen persontrafik längre.

  5. Stationen har ju hamnat lite offside från själva Hofors. Om jag förstått det hela riktigt var tanken att Hofors skulle ligga med sitt centrum runt stationen i Robertsholm från början.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *