Apoteket Orren I Hofors Väcker Starka Åsikter

Lite här och var märker jag att människor boendes på orten har en enorm frustration när Apoteket Orren kommer på tal. En kvinna hade till exempel väntat i 45 minuter bara för att konstatera att den livsviktiga medicinen hennes barn behövde inte fanns att få tag på i Hofors. En annan kvinna uttryckte saker som för tankarna till terrordåd utförda av extremister när hon ännu en gång fick en helt annan medicin än den hon fått på recept. ”Det är alltid så” fnös hon.

Är det verkligen sämre sedan Apoteken i Sverige privatiserades? Är Hofors Apotek verkligen sämre än andra platser?

 

5 thoughts on “Apoteket Orren I Hofors Väcker Starka Åsikter

  1. Jag åker då hellre till Storvik. Hofors har dessutom Lunchstängt, hur i helvete tänkte de då?? Köerna är ju inte långa nog, så de stänger mitt på dagen en hel timme så man får köa ännu längre. Nä.. Hofors-apoteket måste skärpa till sig lite. Aldrig varit med om så lång väntetid på något annat apotek, inte ens i Storvik när de hade nåt datorhaveri.

  2. Håller helt med Dyadae när det gäller apoteket i Hofors. Det har blivit mycket sämre mot det var tidigare, många gånger finns inte den medicin man ska ha hemma på hyllan. Det gör att det kan bli många besök innan du får den medicin du skall ha. Så var det inte förut. Skärpning!

  3. Apoteket i Hofors engagerar!
    Härligt att Apoteket i Hofors engagerar. Jag har nu själv arbetat på apoteket Orren under två veckor i mars månad, och finns nu på plats på apoteket under v 18, 19 och 20.
    Apoteket har nu slutat med lunchstängt, vilket är ett stort och viktigt steg för att förbättra servicen till invånarna. Att detta uppskattas hör vi nu dagligen.
    Kötiderna har även jag upplevt att det varit allt för långa till och från, och det är något som vi måsta arbeta vidare med. Under föregående vecka och denna vecka har antalet kunder per dag varit de högsta hittils under året, mycket tack vara bra tempo i arbetet med kunderna. Kötiderna har då varit kortare än under mars månad.
    Jag förstår att många reagerar över att mediciner blir utbytta till andra billigare kopior och detta är inte något som apotekspersonalen i Hofors (eller på annat apotek) har hittat på. Det är den statliga prismyndigheten (TLV) som upphandlar läkemedel och utseer ”månadens vara”, som vi sedan måste ta hem till alla apotek. Om en kund önskar annan vara måste denna beställas och kunden får dessutom betala mellanskillnaden i pris själv. Inget roligt system, snudd på vansinnigt… och det kommer sannolikt att försvinna när nästa utredning av branschen är klar eftersom det fungerar så dåligt och upplevs besvärande för alla parter, dvs kunder, apotekspersonal och leverantörer.
    Kom gärna med mer synpunkter på vad som behöver förbättras så kan apoteket bli bättre med tiden!!! Fortsätt att tycka till!!
    /Hälsningar från apotekaren som har tyckt att det varit roligt att arbeta i Hofors och möta apotekets trevliga kunder

  4. Det är extra kul att någon som kan påverka väntetider läser kommentarerna och berättar att ni arbetar på att göra det bättre 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *